top of page

YÖNETİM KURULU VEYA KAT MALİKİ TAPU MÜDÜRLÜĞÜNDEN KAT MALİK LİSTESİNİ ALABİLİR Mİ?

T.C.

BİLGİ EDİNME DEĞERLENDİRME KURULU

 

KARAR TARİHİ: 29/12/2021

KARAR SAYISI: 2021/1557

 

İTİRAZ EDEN

VEKİLİ

 

BAŞVURUNUN YAPILDIĞI

KURUM VEYA KURULUŞ               :    ………… İlçe Tapu Müdürlüğü

 

KURUM VEYA KURULUŞUN

CEVAP TARİHİ                                  : Cevap verilmediği beyan edilmiştir.

 

KURULA BAŞVURU TARİHİ         : İtiraz Dilekçesi Tarihi: 08/11/2021

             Kurula Intikal Tarihi: 17/12/2021

             Kayıt No: 2021/1266

 

RAPORTÖR

 

I. İTİRAZ VE KONUSU

…………….. vekili Av. …………. 29/09/2021 tarihli başvurusuyla ……..... İlçe Tapu Müdürlüğü'nden özetle; başvuru sahibinin maliki olduğu taşınmazdaki diğer kat malikleriyle arasında ortak alan olan çatının bakım ve onarımı ile ilgili anlaşmazlık bulunduğu, konuyu yargıya taşıyacakları için diğer kat maliklerinin adres ve kimlik bilgilerinin tarafına verilmesini talep etmiştir.

 

II. KURUM VEYA KURULUŞUN CEVABI

Başvuru sahibi vekili başvurusuna cevap verilmediğini beyan etmiştir.

 

III. KURULA BAŞVURU

Başvuru sahibi vekili 08/11/2021 tarihli dilekçesi ile itirazen Kurulumuza başvurmuştur.

 

IV. USUL YÖNÜNDEN İNCELEME

Bilgi Edinme Hakkı mevzuatı hükümleri uyarınca, itiraz başvurusunun usul yönünden incelenmesi neticesinde, itiraz dilekçesinin aranan şartları haiz olduğu, eksiklik veya aykırılığın bulunmadığı ve mevzuatta belirtilen süreler içinde Kurulumuza itirazda bulunulduğu görüldüğünden başvuru sahibinin itirazının usul hükümlerine uygun olduğu değerlendirilmiştir.

 

V. İLGİLİ MEVZUAT VE ESAS YÖNÜNDEN İNCELEME

 

1) 24/10/2003 tarihli ve 25269 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununun;

 

1.1) "Bilgi verme yükümlülüğü başlıklı 5 inci maddesi 'Kurum ve kuruluşlar, bu Kamında yer alan istisnalar dışındaki her türlu bilgi veya belgeyi başvuranların yararlanmasına sunmak ve bilgi edinme başvurularını etkin, süratli ve doğru sonuçlandırmak üzere, gerekli idari ve teknik tedbirleri almakla yukumlüdürler."

 

2) "Bilgi Edinme Hakkının Sınırları" ise, 4982 sayılı Kanunun dördüncü bölümünde 15 ile 28 inci maddeler arasında ve yine Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmeliğin beşinci bölümünde, 27 ile 39 uncu maddeler arasında tahdidi olarak sayılmıştır.

 

3) Bu çerçevede, bilgi edinme herkes için kanuni bir hak, bilgi verme ise Kanun kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları için kanuni bir yükümlülüktür. Kurum ve kuruluşların bilgi ve belgeye erişimi engellemeleri. ancak Kanunun istisna saydığı gerekçelerin mevcudiyeti halinde mümkündür.

 

4) Başvuru sahibinin itiraz dilekçesi ve eklerinin 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde incelenmesi neticesinde; söz konusu taleplerin başvuru sahibinin kat maliki olup olmadığı incelenerek, kat maliki ise taleplerin demokratik ve şeffaf yönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak bilgi edinme hakkının kullanımı kapsamında olduğu değerlendirildiğinden anılan Kanunun "Bilgi verme yükümlülüğü” başlıklı 5. maddesi kapsamında karşılanması için Müdürlüğüne bildirilmesi gerektiğinin uygun olacağı değerlendirilmiştir.

 

VI. KARAR

1) ........  vekili Av. ………..’nın itirazının KABULÜ ile;

2) Başvuru sahibinin itiraz dilekçesi ve eklerinin 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde incelenmesi neticesinde; söz konusu taleplerin başvuru sahibinin kat maliki olup olmadığı incelenerek, kat maliki ise taleplerin demokratik ve şeffafyönetimin gereği olan eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkelerine uygun olarak bilgi edinme hakkının kullanımı kapsamında olduğu değerlendirildiğinden anılan Kanunun "Bilgi verme yükümlülüğü” başlıklı 5. maddesi kapsamında karşılanması için …………. İlçe Tapu Müdürlüğüne bildirilmesine,

bottom of page